Dziękujemy wszystkim zawodnikom za zgłoszenie i chęć udziału w imprezie. Przedstawiamy jednak wszystkie ważne informacje, aby nie doszło do niepotrzebnego zaskoczenia w dniu imprezy. Przypominamy, że wszystkie niezbędne informacje znajdziecie na naszej stronie internetowej – www.smiercioodporni.pl – zarówno w informacji o imprezie, jak i przede wszystkim w regulaminie.
Zbliżamy się do limitu uczestników w zawodach. Przypominamy, że priorytet mają osoby zapisane wcześniej poprzez e-mail. Jeśli jednak odnotujemy wolne miejsca, będzie można dopisać się do listy zawodników w dniu imprezy. Zapisy kończymy o godz. 10.15.
Impreza oficjalnie rozpoczyna się o godz. 10.00, ale Biuro Zawodów – gdzie organizowane są zapisy, wypełniana będzie niezbędna dokumenty oraz przydzielane pakiety startowe – rozpoczyna swoją pracę o godz. 9. O 9.30 rozpoczynają się Badania Kontrolne, które będą niezbędne do uzyskania kwalifikacji w zawodach. Prosimy o dyscyplinę i punktualność.
Pamiętajcie o wzięciu ze sobą:
- kasku ochronnego z atestem do użytku drogowego
- rękawic ochronnych (motocyklowych) z antypoślizgową powierzchnią wewnętrzną dłoni
- dowód rejestracyjny pojazdu (lub cyfrowy odpowiednik)
- potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia OC (lub cyfrowy odpowiednik – również w formie potwierdzenia w aplikacji mObywatel)
- prawo jazdy odpowiedniej kategorii upoważniające do startu na wybranym jednośladzie (również w formie cyfrowego odpowiednika)
Bez powyższych dokumentów nie będziecie mogli wystartować w zawodach.
Prosimy też o weryfikację stanu pojazdu. Zgodnie z regulaminem:
Motocykl może być przygotowany do startu w zawodach w następujący sposób:
a. dopuszcza się montaż elementów chroniących elementy konstrukcyjne i
silnik, takie jak crash-pady lub gmole, o ile jednak są dostosowane do użytku na drogach publicznych i nie mają ostrych krawędzi, które mogą powodować urazy; za montaż odpowiada właściciel motocykla lub osoba przez nią upoważniona.
b. dopuszcza się demontaż wystających, a niezbędnych do udziału w zawodach
elementów, takich jak – lusterka wsteczne, kufry, sakwy itp.
c. zabrania się demontażu elementów wpływających na bezpieczeństwo motocykla lub też elementów, które służą do kontroli motocykla, takie jak np. dźwignie hamulca lub sprzęgła,
d. jednoślad musi być wyposażony w pole o powierzchni co najmniej 10×10 cm na froncie motocykla lub w innym widocznym miejscu, na którym na czas trwania NMPMJW naklejony zostanie numer startowy; dopuszcza się i zaleca naklejenie numeru startowego na przednim reflektorze lub na owiewce na czas startu w zawodach
Za Badanie Kontrolne odpowiada wyznaczony przez Kolegium Sędziów Sędzia Techniczny – przedstawiciel organizatora, który ma prawo zweryfikować:
a. ważność aktualnych badań technicznych pojazdu na podstawie
przedstawionego dowodu rejestracyjnego motocykla lub jego cyfrowego odpowiednika;
b. ważność ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej dla pojazdu;
c. stan techniczny pojazdu, ze szczególnym uwzględnieniem stanu ogumienia; stanu okładzin ciernych oraz innych elementów układu hamulcowego; wycieków oleju silnikowego, płynu chłodniczego oraz płynu hamulcowego, a także innych ewentualnych płynów eksploatacyjnych; elementów wyposażenia motocykla, które mogą stanowić zagrożenie dla uczestników lub widzów;
d. tzw. jezdność pojazdu – w trakcie jazdy testowej
Przypominamy również zasady przejazdu w rywalizacji:
(…) 10. Celem rywalizacji jest jak najwolniejsze przejechanie toru rywalizacyjnego, tak aby do mety dotrzeć później niż konkurent startujący na sąsiadującym torze.
11. Moment zakończenia próby określony jest jako przekroczenie osią przedniego koła linii mety, czyli linii ograniczającej tor na jego przeciwległym do startu końcu.
12. Próbę kończy się każdorazowo w przypadku:
a. ruszenia i natychmiastowego podparcia się w wyniku niepłynnego rozpoczęcia rywalizacji,
b. podparcia motocykla stopą, dłonią lub innym elementem ciała lub wyposażenia motocykla, poza oponami,
c. przekroczenia linii bocznej toru – zewnętrznej lub wewnętrznej, dzielącej oba tory;
d. wywrócenia motocykla;
e. kontaktu z rywalem na drugim torze;
f. “palenia gumy w stójce”, celem wykorzystania siły żyroskopowej do utrzymania równowagi;
g. podniesienia pośladków z siedziska w trakcie rywalizacji;
h. zawrócenia w obrębie pasa;
i. oderwania przedniego lub tylnego koła od nawierzchni
Harmonogram:
9.00 – inauguracja pracy Biura Zawodów – zapisy, uzupełnianie dokumentacji
9.30 – rozpoczęcie Badań Kontrolnych Pojazdów
10.00 – oficjalne rozpoczęcie, odprawa dla uczestników, przejazd pokazowy
10.10 – rozpoczęcie wolnych przejazdów w ramach praktyki dla zawodników
10.30 – ogłoszenie par przejazdów w pierwszej rundzie oraz rozpoczęcie rywalizacji